Sunday 10 August 2014

Online shopping

Assalamualaikum dan hai...

Perempuan & Shopping! Berpisah tiada. Perempuan mana yang tak suka shopping? Tak kisah lah shopping baju, kasut, handbag, accessories, tudung, buku atau apa-apa saja. Aku jenis yang suka gila usha kasut, handbag dan buku. Rambang mata bila nak memilih. Rasa nak semua! Aku suka beli wedges sebab aku boleh jadi tinggi sama level dengan si dia. Tapi takat 3 inch je lah. Tu pun tak dapat nak sama level ketinggian dengan si dia lagi. Dia tu tinggi sangat. Klon Farid Kamil bak kata kawan-kawan dia. kekeke. Baru-baru ni aku beli sandals lagi. Sampaikan mak cakap aku ni memang hidup dengan kasut je lah sebab dalam almari kasut tu ada dua tiga pasang kasut aku. Dekat rumah sewa pun ada tiga empat pasang jugak. hehehe. Beli kasut banyak-banyak pakainya sekali dua je nak-nak lagi wedges. Kalau nak pergi kelas atau jalan-jalan aku lebih suka pakai sandals atau sneakers. Sebab lebih selesa.

Handbag memang suka sangat usha dekat shopping complex atau online. Tapi jarang lah beli handbag sebab yang ada pun banyak tersadai sampai berhabuk. Keinginan nak beli tu sentiasa membuak-buak. Tak pe dah habis belajar nanti boleh le beli handbag dan kumpul banyak-banyak. Senang nak pergi mana-mana boleh match kan dengan baju kan? Aku gila buku! Aku suka baca novel. Tapi dah lama tak beli novel. Aku jenis yang beli dan terus baca. Kalau boleh sehari tu nak habiskan sebuah novel. Bila dah sambung degree kehidupan makin busy. Tak ada masa nak membaca novel. Tapi banyak masa untuk tido! kekeke

Bulan lepas aku jumpa blog kak Namee Roslan. Ada entry dia pasal online shopping dan dia pun selalu beli barang thru online shopping. Ada satu website online shopping tu barang-barang memang murah, cantik dan up-to-date. Aku memang dah jatuh hati dengan website tu! Ada jugak kak Namee letak link dekat entry dia website barangan berjenama tapi dengan harga yang berpatutan. Kira hari-hari ada sale lah. Tapi sale tu hanya untuk 3 hingga 4 hari. Sale hingga 85% you all. 






Aku lagi suka tengok barang-barang dekat Nile sebab murah dan cantik! Dah target lock satu handbag ni. Setiap minggu tengok handbag ni ada lagi ke dah sold sout. Nak beli tapi duit tak masuk lagi so kena tahan nafsu membeli ni. Dekat MySale plak nampak handbag yang cantik dengan design terkini dan harga pun boleh tahan murah. Tapi will end in 10 hours. Huwaaaa tengah duit tak ada lah semua nak cantik dan murah. Tak pe lah tak ada rezeki. Harap lepas ni nampak yang lebih menarik. T_T

So you all tunggu apa lagi? Pergi lah usha link atas tu. Mana tahu ada mana-mana barang yang berkenan. Tapi aku harap you all tak tertarik dengan handbag yang aku dah berkenan lama tu. kekeke. Selama mencuci mata tengok barang-barang online dan selamat membeli jugak. Buat pilihan yang bijak sebelum membuat pembayaran :)

No comments: